شيوه هاي تقويت اسپيكينگ آيلتس

آموزش آيلتس با جديد ترين متود آموزشي

شيوه هاي تقويت اسپيكينگ آيلتس

۱۱۳ بازديد

پيش از اين درمورد تقويت رايتينگ، ريدينگ و ليسنينگ صحبت كرديم. در اين مطلب هدف ارتقاي اسپيكينگ است. با انجام اين راه‌كارهاي ساده به‌مرور مي‌توانيد اسپيكينگ خود را تقويت كنيد.

 

براي آشنايي با بخش اسپيكينگ آيلتس مي توانيد روي لينك كليك كنيد.

 

اولين و مهم ترين راهكار براي تقويت مهارت اسپيكينگ اين است كه با خودتان صحبت كنيد. بلند بلند صحبت كنيد. و يا حتي صداي خود را ضبط كنيد وقتي تنها هستيد. همچنين يك پارتنر در كنار شما مي تواند خيلي به شما كمك كند، اما از انجايي كه هميشه پارتنر در كنار شما نخواهد بود، بنابراين با خودتان بلندبلند صحبت كنيد. اگر از واژه‌ها، اصطلاح‌ها و نكته‌هاي گرامري كه در هنگام اسپيكينگ آموخته‌ايد استفاده نكنيد، آن‌ها را از ياد خواهيدبريد. پس هر نكته جديدي كه ياد گرفتيد، در گفت‌وگوهاي همان روز به‌كار ببريد. 

دومين مورد در تقويت مهارت اسپيكينگ شما اين است كه از اصطلاحات در مكالمه خود استفاده كنيد. اين نشان مي دهد كه شما سطح زباني خوبي داريد. اصطلاحات را مي توانيد از اينترنت، كتاب هاي مربوط به اصطلاح و همچين فيلم و موزيك ببينيد و مطالعه كنيد.

نكته ي خيلي مهمي كه بايد آن را بدانيد اين است كه از اشتباه كردن نترسيد. خيلي از زبان آموزان از ترس اينكه ممكن است اشتباه كنند و يا خجالت زده شوند، صحبت نمي كنند.

هرچه گوش خود را با ليسنينگ بيشتري تغذيه كنيد، اسپيكينگ بهتري خواهيدداشت. اخبار، پادكست‌ها يا موسيقي موردعلاقه خود را گوش كنيد، سپس متن آن‌ها را بخوانيد. در مرحله بعد سعي كنيد آن‌ها را با تلفظ صحيح همراه گوينده يا خواننده تكرار كنيد. هرچه بيشتر اين تمرين را انجام دهيد، سرعت تقويت اسپيكينگ شما بيشتر مي‌شود.

 

براي آشنايي با ديگر روش هاي تقويت زبان انگليسي روي لينك كليك كنيد.

 

و در آخر هرچه دايره لغت شما بيشتر باشد شما در اسپيكينگ موفق تر خواهيد بود. هرچه تعداد واژه‌هايي كه مي‌دانيد بيشتر باشد بهتر مي‌توانيد منظور خود را به مخاطب منتقل كنيد. در به‌كار بردن واژه‌ها در اسپيكينگ به واژه‌هايي كه معناي نزديك به‌هم دارند اما اختلاف اندكي با هم دارند دقت كنيد.

اگر ميخواهيد با ديگر روش هاي تقويت مهارت اسپيكينگ اشنا شويد روي لينك كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.